torsdag den 7. april 2011

Så har vi været på shoppetur

Sidste weekend var jeg og Chef mekanikeren hos UK Bikes i Odense.
I enden af en gammel fabriksbygning lå butikken og når man kom ind lugtede der dejligt sådan en tidlig lørdag formiddag af kaffe, rundstykker og 50 år gammelt jern...hvad mere kan man forlange? :)

Sjældent har jeg set så mange brugte dele til engelske motorcykler på samme sted. Der var ALT!
Tingene lå i stakker, og bunker på hylder og i kasser, og der var stort set ikke noget der ikke kunne findes derinde.
Der gik vi så rundt med vores lille indkøbsseddel sammen med Indehaveren Palle og han fandt alt hvad vi skulle bruge...om jeg FATTER hvordan han lige vidste hvor tingene var?? Imponerende hukommelsen den mand har.

Vi fandt en del fine sager, bl.a. en ny-boret cylinder som man kan se jeg allerede har masket af og er klar til at give en gang sort.
Det blev også til 4 nye ventilstyr i messing...Dem har chefmekanikeren selvfølgelig allerede monteret :)

Resten af projektet blev afleveret i går hos maleren til sandblæsning, så først i næste uge kan jeg hente delene og et par nymalede fælge og nav. Se DET glæder jeg mig rigtig meget til at se.
Maleren rådede mig til at få malet fælge og nav i en silkemat sort for at minimere ridser og skrammer. Resten skal males blank sort.
Nu skal jeg så have bestilt rustfri eger til for og baghjul og så må vi se om vi kan få strammet de hjul op i en fart.

Der kommer selvfølgelig billeder når hele møgstakken kommer retur i næste uge...


1 kommentar:

  1. Meget imponerende, Soeren! Det ser ud til at det gaar hurtigt frem ad! Min egen er lige blevet malet, men da det var en vietnameser der malede den, glemte han lakken. Nu skal jeg bare have renset det voks stads af han pudsede den med, og koere hele skidtet tilbage til en omgang lak ... jeg elsker vietnameseres sans for kvalitet. Ufejlbarligt, hver gang!

    SvarSlet