torsdag den 5. juli 2012

Så skete der lidt, fra en ukendt kant..






Ja jeg ved det, (Nick!) Jeg har hængt usandsyndlig lang tid i bremsen med at smide nogle indlæg herinde.

Tiden er gået i kælderen og på nettet, til stumpmarkeder og så har jeg villet vente med at poste til jeg havde en masse uafklarede ting på plads med diverse reservedele.
Men her til aften da jeg sad og tjekkede min mail og hurtigt gik igennem spammails for at se om der var nogle der var smuttet det forkerte sted hen, faldt jeg pludselig over en mail fra en fellow BSA gut som havde skrevet til mig d. 25. omkring hans nyindkøbte BSA'er en fin dame der nok skal komme  til at larme godt i gaderne :) 
Efter at have svaret ham tænkte jeg at jeg nok hellere måtte komme i kælderen og tage lidt billeder af mit work in progress.... og her er de så :) 



Tanken er stribbet for maling, sjov proces hvor malingen bare krymper af efter at have smurt noget giftigt stads på der hedder Nitro Mors, lidt som det gamle Bums.
Så blev den slebet, spartlet og slebet igen. Jeg har stadig lidt grunding og slibning inden den kan males men den er næsten ved at være der.
Stortset alle andre dele er spartlet, slebet og grundet og klar til malerkabinen... 
Der er kommet lakridser på de fine nymalede fælge, arrmen altså, der er ikke et øje tørt! 


Var i Odense i sidste uge og hente et nyt krumtaphus og krumtappen er nu indleveret hos Iversens cylinderservice i Horsens og er klar til en overhaling
Lidt diverse og bolte til huset 
Og så.....Mit sprit nye Sinister seat. Den ondeste saddel. Kvaliteten i håndværket er bare i top.
Kun 6 dage fra jeg bestilte sadlen og de sendte næste dag fra usa til jeg fik pakken. Det holder! 
Hvad der så ikke holder er, at den danske told selvfølgelig skal have told penge, moms af tolden og så lige et gebyr på 125 for at tage moms af tolden!! Jeg har ihverfald lært at hvis man bestiller dele i staterne, så bestiller man, lukker øjnene og betaler når man henter skidtet på posthuset. Det er umuligt at forudse hvad sådan en handel ender med at koste. Så HVIS man kan få delene i et EU land, hvilket nok mest nærliggende ville være England, da de har startset alt til de cykler, ville det være at foretrække.

Men den her saddel VILLE jeg ha' og så må man æde den og det gjorde jeg med glæde.
Her er nogle billeder af alle de andre dele jeg har shoppet i england over nettet. Der kan virkelig være mange penge at spare hvis man surfer lidt rundt og bruger lidt tid på at sammenligne priser.

Et par ren gjorte piber, med lidt småbuler hist og her, men når musikken spiller.... 

Et stk. slebet og grundet stel klar til malerkabinen!
Olietanken mangler lige en sidste runde spartlen og slibning så er den også klar til lidt farve. 
Nogle har en svaghed for engelske colorerede tallerkner, jeg synes at gamle oliekander er fede....dont ask why...
fik den her af min gamle vicevært fra mange år siden og faldt over den for nyligt ved en gang oprydning...ja så måtte den lige ha en gnubber og lidt nyt olie på...dejligt med gamle ting der bare bliver med med at virke  ;)

1 kommentar: