søndag den 25. november 2012

Status pt....

Nå, så er det tid igen til at komme med lidt updatesss

I morgen tidlig kører jeg til Varde, for at hente mit ny-renoverede topstykke og cylinder. Som med så meget andet gammelt (engelsk) skrammel, kommer der ALTID en overraskelse eller 2 med renoveringer. Og denne gang var ingen undtagelse.
Cylinder var afleveret i Varde for at få nye foringer i, og topstykke skulle planes. så viser det sig at gevindene i topstykket er ødelagte og en af udstødningsventilerne er bøjet.,...Det er nu fixet...
Den rare motormand, har sandblæst og malet begge dele og det hele skulle være i topform til at samle...thank God!!

Resten af motorhuset og krumtap er i Horsens for at blive flugtboret, glasblæst og i det hele taget bare blive gjort topklar til assembly. Knastakslen bliver også slebet og der bliver repareret enkelte gevind i huset...
Det er lovet færdig før jul...ikke dårligt.

Stel og andre dele der skal males, er ude hos Sportbikes.dk og er blevet primet og slebet, og er sådan set klar til at få den sorte farve. Nu er det så bare at koordinere med Rune som lige skal friske det her malerudstyr op for mig, da det er mange år siden jeg sidst har sprøjtemalet noget.

Tanken og de 2 forkcovers skal forhåbentlig bare ha en enkelt gang slibning så skulle de også være klar til farve.

Så når jeg får motorhus hjem fra Horsen så kan vi begynde at samle motoren og så vil der garanteret være en masse små dele der mangler som så skal bestilles over nettet..

Nåååå jo....Så er min dejlige polermaskine stået af....Det er nok det værste! Jeg har haft den i 1½ år og har nok brugt den sammenlagt i en' time..60 minutter... og nu er motoren brændt af! Jeg sendte den retur til der hvor jeg købte den og de kunne konstatere at den var død, men de ville meget gerne regne på et tilbud på en tilsvarende model (for h....da!!). Det tilbud viste sig bare at være usandsynlig ringe og jeg står nu uden polermaskine og en masse aluminium der trænger til et buf..
Så den er jeg lige lidt i tanketank over....

Det var vist det for denne omgang :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar