søndag den 7. oktober 2012

Lidt status på sagerne..

Nå, det er ved at være noget tid siden jeg har skrevet sidst, så her er en bette status.

I sidste uge fik jeg 2 spritnye stempler hjem. så nu skal stempler, cylinder og nye foringer ud i byen og have en ordenligt omgang så jeg kan få cylinderen malet, så skulle den del være done.

Motorhuset og de relevante dele er også klar til at blive sendt i byen for at blive tilpasse og krumtappen kan få sin plads i huset igen. Når det så kommer retur skal motorhuset males og så skulle den del også være done og klar til at blive samlet i en lun kælder her engang i efteråret.

Alle dele dvs. stel, tank, olie tank, fodhvilere, gaffelben og en fandens masse andre dele, store som små, har fået primer og jeg var ude i dag hos Sportbikes.dk (stedet hvor skidtet går ned) og slibe alle delene så de er klar til en omgang sort sort maling.... Kan slet ikke vente med at male..det er nok 20 år siden jeg sidst havde en malersprøjte i hånden men det kunne bare være fedt, selv at have stået med den del af opgaven også.
Så når Rune fra Sportbikes får givet mig en grundig gennemgang af sprøjten og farven, så skal der farves :)

Tanken er ikke heeelt klar til maling endnu, jeg var rigeligt gavmild da jeg spartlede skidtet.
Tanken har nu fået grunder, jeg har slebet den igen og derefter er den blevet spartlet igen.
Så nu hedder det, slibe, spartle, slibe spartle, grunde, slibe, male, slibe , klarlak. (Phyyyyy... :):)
Så regner jeg aldeles også med at den skinner som kattepis i måneskin, når den endelig er færdig :)

Og så er der lige de 2 øverste gaffelben covers.....da de havde fået primer kunne jeg godt se at de så mildestalt forfærdelige ud...Primer afslører alt elendigt forarbejde, tak primer!. de er vildt bulede og jeg tænkte straks..EBAY!!!
Røg hjem på Ebay for at finde mig et par fork dust covers og fandt så ud af at de kostede det samme som udbetalingen til en kystvilla i nordsjælland....
Jeg blev derfor rimeligt hurtigt enig med mig selv om at , man kunne da også liiiige give dem en chance med en ekstra eller 2 gange spartel og så prøve at male skidtet :)

Det næste indlæg indlæg her på bloggen bliver heeelt sikkert med en masse billeder og jeg kan slet ikke vente med at komme dertil.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar